· 

Rust en Balans: essentieel voor ambitieuze millennials en ondernemers

Om mijn diensten als bewustzijnscoach te promoten ben ik na de zomer begonnen met gratis Rust&Balans sessies weg te geven. Deze gaf ik het liefst in real life en af en toe online. Persoonlijke coaching wordt toch een stuk persoonlijker wanneer je iemand in de ogen aan kan kijken. Tenminste dat vond ik altijd. Ik merkte dat de online sessies erg populair waren onder startende freelancers en bloggers. Waarom dat zo is, kwam ik gaandeweg ik steeds meer online sessies had gedaan, achter. En eerlijk gezegd, als ik naar mezelf kijk, begrijp ik het eigenlijk heel goed. Waarom ik toch online coaching aan blijf bieden aan deze doelgroep leg ik je in de deze blog uit.


Een eigen bedrijf starten

Ik coach anderen om bewust te zijn of te worden van hun grenzen, mogelijkheden en blokkades. Bewust ZIJN van mijn eigen grenzen, mogelijkheden en blokkades is een kunstje waar ik hard voor heb moeten werken om dit ZIJN te kunnen bereiken. Door jarenlang veel te lang over mijn grenzen te zijn gegaan als hoogsensitief persoon, waren denken en voelen niet meer op één lijn. Na mijn leven omgegooid te hebben, ben ik opleidingen gaan doen op gebied van holistische therapie, coaching en persoonlijke ontwikkeling. Hiermee heb ik een stevige basis gevormd om dat wat ik zelf geleerd heb, anderen te leren. Mijn droom om zelfstandig ondernemer te worden kwam ik 2016 uit. Vol enthousiasme, doorzettingsvermogen en positiviteit ging ik hier mee aan de slag. Opnieuw kwamen er uitdagingen. Structuur en discipline. Uit mijn comfort-zone durven stappen. Opnieuw mijn angsten onder ogen zien en hier aan werken. Ik vond het vorig jaar nog steeds vreselijk eng om voor een groep te staan en te spreken. Inmiddels beleef ik hier veel plezier aan en krijg ik hier steeds meer zelfvertrouwen in. Dat soort dingen. Enge dingen, maar wanneer je bewust blijft van wat je talenten zijn, wat je grenzen zijn en wanneer je rust nodig hebt, kun je heel veel leren en groeien. Juist dat wil ik anderen leren.

 

Structuur

Wanneer je zelfstandig ondernemer bent, je eigen werktijden in kan delen, bestaan er ook risico’s. Bijvoorbeeld dat je te laat begint met werken, je toch nog even omdraait wanneer het donker is ’s ochtends. Hoe je dan toch structuur krijgt in je werk, leer je door vallen en opstaan óf door bewust te zijn van oorzaak en gevolg. Wanneer je geen goede structuur hebt in je werkzaamheden als freelancer of blogger dan kan dat veel stress en piekermomenten opleveren. Niet heel bevorderlijk voor je focus, inspiratie en creativiteit. Juist daarom merkte ik dat veel startende ondernemers of freelancers die het gevoel hadden weinig tijd voor rust te hebben interesse hadden in de online Rust&Balans sessies.

 

Balans tussen werk & privé 

Nog zo’n dingetje als startende freelancer of ondernemer, helemaal als je veel vanuit huis werkt, is de balans tussen werk en privé. Wanneer je niet goed werk en privé kan scheiden, zal je merken dat je op een gegeven moment altijd maar AAN staat. Wanneer je je hier niet van bewust bent, zal je merken dat je snel overprikkeld of overspannen kan raken. Negeer je deze signalen, dan heb je kans dat je dat moet bekopen met een burn-out. Daar heb je natuurlijk he-le-maal geen tijd voor als zelfstandig ondernemer. Ook wanneer je zelf schrijft over bewustzijn en balans of anderen coacht op gebied van persoonlijke ontwikkeling of geestelijke gezondheid is het belangrijk om zelf af en toe stil te staan. Of af en toe je te laten inspireren door anderen. Of af en toe hulp te vragen. Om advies aan te nemen van een ander zodat je jezelf niet voorbij loopt en echt te tijd neemt om te ontspannen en oprechte aandacht te schenken aan je familie, gezin, vrienden en geliefden. Geloof me, ik schrijf dit nu zo heel erg mooi, maar ik merk dat wanneer je je eigen bedrijf begint, je dit nog wel eens uit het oog verliest.

 

Ambitieuze millennials 

Millennials, mensen zoals jij en ik, geboren tussen ongeveer 1980 en 2000, zijn ambitieuze mensen, die van alles willen. Soms te veel. Soms ook niet weten wat ze precies willen. Hierdoor zijn we enorm vatbaar voor stressverschijnselen en burn-outs. We hebben vaak onrealistische verwachtingen van onszelf en staan altijd maar AAN, ook doordat veel van ons werk online gebeurt. We kunnen altijd en overal werken. Zelfs vanuit ons bed als we willen. Soms is dat heel lekker, maar soms moeten we dat gewoon niet willen. Hoe zorg je er dan toch voor dat je ontspant? Dat je die rust en balans ervaart die je nodig bent? En je niet druk maakt over of je wel genoeg inkomen hebt de volgende maand?

 

Ik wil ambitieuze millennials helpen en inspireren meer Rust & Balans te ervaren in hun leven

Juist omdat ik de doelgroep ben, wil en kan ik andere ambitieuze millennials inspireren. Ik ben al jong door mijn hoogsensitiviteit en door wat persoonlijke ervaringen in mijn puberteit gedwongen door de situatie om bewust te worden van wie ik ben, wat ik écht wil en wat ik nodig ben. Ik geloof bovendien erg in de marktwerking van de nieuwe economie. Elkaar helpen, steunen en het samendoen in plaats van elkaar te zien als concurrent. Vandaar dat ik met veel liefde en plezier de gratis Rust&Balans sessies heb weggegeven. Ik hoop dat een ieder er echt wat aan heeft gehad. Ik ga door met de sessies, het voelt goed om deze aan te blijven bieden. Ik krijg er veel energie van en ik heb zelf ook veel geleerd van de eerste sessies die ik online heb gegeven aan de nieuwe doelgroep ‘ambitieuze Millennials en (startende) ondernemers’.

 

Bedankje voor de samenwerking en feedback

Het succes van deze sessies zijn mede mogelijk gemaakt door een aantal lieve meiden die (startende) freelancers, ondernemers of bloggers zijn. Ik mocht de sessies op ze ‘uit testen’ en/of heb waardevolle feedback gekregen, daarom wil ik ze bij deze alsnog bedanken en hun website of blog extra aandacht geven:

 

Jitske van www.happymindful.nl 

Jitske heeft een feelgood blog waarin ze je mee neemt in een bewuste levensstijl. Je vind hier veel inspiratie om je leven net even iets leuker te maken. Ze schrijft onder anderen over lifestyle, reizen en yoga. Schrijven doet ze ook in opdracht als freelancer en ze is altijd geïnteresseerd in samenwerkingen voor haar blog.

 

Giulia van www.schrijfmeisje.com en www.renmeisje.com

Giulia omschrijft zichzelf als een klein opdondertje met grote dromen. Ze houdt van schrijven en rennen en alles wat hiermee te maken heeft. Alles wat met rennen en schrijven te maken heeft combineert ze in in haar twee blogs. Daarnaast werkt ze in een sportschool waar ze Body Balance en Body & Mind lessen verzorgt.

 

Annette van www.annagesgracefully.com

Annette is beheerder van haar beauty & lifestyle blog en heeft daarnaast een vlog-kanaal op YouTube. In het dagelijks leven werkt ze als HR Manager en zorgt ze ook nog eens voor haar gezin. Haar vlogs hebben aandacht gekregen in de Margriet onder de noemer ‘De leukste beautyvloggers 40+! Hoe gaaf is dat?

 

Debby van www.debbypinto.life

Debby is eigenaresse van haar Art & Life Gallery inspireert anderen om hun leven te co-creëren door  de combinatie van kunst & bewustzijn te combineren. Ik werk met Debby samen door workshops te geven en ik maak gebruik van haar ruimte voor de Rust&Balans sessies en bewustzijnscoaching. 

 

Anouk van Yoganouk

Anouk, mijn naamgenootje, is mijn collega en werkgever bij Buurman & Buurman en de trotse eigenaresse van de yogastudio Yoganouk waar ik coachingsessies geef. Ben je op zoek naar rustgevende of dynamische yoga in Groningen, dan moet je bij haar zijn!

 

 


Startende ondernemer of freelancer en toe aan wat meer rust en balans?

Ben je zelf startend ondernemer, blogger of freelancer en heb je het gevoel dat je altijd maar AAN staat? Boek dan nu een Rust en Balans sessie. In december nog voor de aanbiedingsprijs van 15,- euro voor een online sessie!