· 

Training in Marokko over mindfulness en meditatie

- From Inner Peace to Social Progress - 

Wauw! Marten en ik zijn vanuit Noordbaak via Mirjam Pruis geselecteerd om deel te nemen aan de training From Inner Peace to Social Progress. Van 2 mei tot en met 10 mei reizen we af naar de woestijn in Marokko: naar het plaatsje Merzouga in het oosten. We zullen daar met 28 andere Europese collega’s werken aan mindfulness, meditatie en hoe we dit kunnen toepassen in ons werk met jongeren en groepen. 


Mijn werk als ZZP’er voor Noordbaak

Naast mijn werk als bewustzijnscoach werk ik als ZZP’er voor Noordbaak. Ik doe dit in de rol van facilitator en (team)coach. Ik werk aan projecten waarbij we jongeren bewust maken van het belang van duurzame ontwikkelingen en wereldburgerschap. Jongeren zijn namelijk als ‘change agents’ onze toekomst. Als bewuste ondernemer voel ik mij erg verbonden met jongeren en ik heb heel er heel veel plezier in om jongeren te mogen inspireren en motiveren om verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en voor deze wereld.

Ik sta voor de klas en geef (en ontwikkel) workshops bijvoorbeeld over maatschappelijk verantwoord ondernemen, klimaatverandering, duurzame mode en de interculturele samenleving. Het komende jaar gaan we onze activiteiten uitbreiden en zullen we ook workshops ontwikkelen over inner peace en bewustwording. Hoe fantastisch is het dat Marten en ik daarom naar Marokko mogen reizen om nog meer te leren over meditatie, mindfulness en hoe je dat kan toepassen in educatie en jongerenwerk.

Groeien als persoon en als ondernemer

Ik ben enorm dankbaar dat ik geselecteerd ben om deze training te mogen volgen. Het zal mij niet alleen zakelijk gezien veel leren als zzp'er voor Noordbaak en als coach voor AnnaNouka Coaching, maar ook als persoon. Het avontuur, het contact met andere internationale jongerenwerkers en nog meer leren over mindfulness en meditatie! Toen ik hoorde van het bestaan van deze training wist ik: hier ga ik mijn best voor doen om dit mee te mogen maken.

 

Het is bijna zover; over een week vertrekken we. Waarschijnlijk zal ik voornamelijk offline zijn, maar eventuele updates of ervaringen kan je volgen op mijn eigen website en Facebook pagina of Instagram, als mede de Facebook pagina van Noordbaak

 

Uiteraard zullen we bij terugkomst een uitgebreid verslag inclusief beeldmateriaal maken van dit avontuur!

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0